Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Σούπες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Σούπες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

ΚΡΕΑΤΟΣΟΥΠΑ ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Αν περιμένουμε Χειμώνα για να φάμε σούπα, μάλλον δεν θα φάμε σύντομα…
Ψήνουμε λοιπόν μια ωραία κρεατόσουπα σήμερα, παρά την διαμαρτυρία της οικογένειας ..ότι έξω η θερμοκρασία είναι  23 βαθμοί ,με νότο….
Τελικά, ήταν τόσο νόστιμη ,που ξέχασαν  την ζέστη….
Υλικά
1 κιλό μοσχαράκι ,κομμένο σε κομμάτια μετρίου μεγέθους
1 φλιτζανάκι του καφέ, ελαιόλαδο
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 πράσο. το άσπρο μέρος, κομμένο σε ροδέλες
4 κολοκυθάκια, κομμένα σε ροδέλες
3 μεγάλα καρότα,κομμένα σε ροδέλες
5-6 πατάτες κομμένες σε μέτρια κομμάτια
4-5 κλωναράκια σέλερυ  ή σέλινο
αλάτι-πιπέρι-θυμάρι
2 κουταλιές corn flour
και ζωμός  κρέατος που έχουμε φτιάξει με κύβο, όσο χρειαστεί …
γιαούρτι (προαιρετικά)

Βάζουμε το λάδι στην κατσαρόλα και σοτάρουμε το κρέας από όλες τις πλευρές. Ρίχνουμε το κρεμμύδι να σοταριστη 1-2 λεπτά, και προσθέτουμε περ’ιπου 5 φλιτζάνια ζωμό.
101_0973101_0974

Χαμηλώνουμε την θερμοκρασία,και σιγοβράζουμε το κρέας μέχρι να μαλακώσει, περίπου 1 ωρίτσα.
Εν τω μεταξύ ,καθαρίζουμε και κόβουμε τα λαχανικά.
101_0975
Όταν το κρέας έχει μαλακώσει, προσθέτουμε όλα τα λαχανικά μαζί, αλατοπιπερώνουμε,κι προσθέτουμε και το θυμάρι.
Συμπληρώνουμε με ζωμό, σκεπάζουμε την κατσαρόλα μας.
Αφήνουμε να σιγοψηθούν τα λαχανικά με το κρέας,περίπου 40 –50 λεπτά.
Προς το τέλος ,διαλύουμε 2 κουταλιές corn flour  σε λίγο ζωμό και το προσθέτουμε στην σούπα για να έχει πιο πηχτή υφή.
Φωτογραφία έτοιμου πιάτου σούπας ,δεν έχω να σας δείξω!!!Ξέχασα να βγάλω φωτογραφία, και όταν το θυμήθηκα, ήταν αργά!!!!η σούπα είχε τελειώσει!!!
Είναι πολύ νόστιμη σουπίτσα, και για μια πιο gourmet εκδοχή, , ανακατεύω καλά ένα κεσέ γιαούρτι με λίγο άνηθο,  το βάζω σε ένα μπολ, και όποιος θέλει προσθέτει στην ζεστή σούπα μια κουταλιά γιαούρτι!!

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Γιουβαρλάκια Αυγολέμονο ..!!!!!

101_0649
Το θερμόμετρο σήμερα στο Ηράκλειο έδειχνε  9 βαθμούς!! με πολύ αέρα και κατά περιόδους βροχή!!Στο βουνό ,χαμηλά,τα πρώτα χιόνια!!!ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ!!!!!
Για αυτό και επέλεξα να ψήσω κάτι σε σούπα σήμερα, καθόλου πρωτότυπο μεν, αλλά ότι πρέπει για το κρύο!!
Υλικά
1/2 κιλό κιμά μοσχαρίσιο
1  1/2 φλιτζανάκι ρύζι
1  κουταλιά βούτυρο
1 κύβο λαχανικών
1 κρεμμύδι τριμμένο
μαϊντανό ψιλοκομμένο
αλάτι-πιπέρι

Για το αυγολέμονο
2 αυγά
1/2 κρασοπότηρο χυμό λεμονιού

Βάζω στην κατσαρόλα νερό , μέχρι την μέση σχεδόν της κατσαρόλας, προσθέτω το βούτυρο και τον ζωμό , και αφήνω να βράση.
Ετοιμάζω το μείγμα του κιμά:
Σε  ένα μεγάλο μπολ ,βάζω τον κιμά, το ρύζι, το κρεμμύδι, αλάτι-πιπέρι  και τον μαϊντανό , ζυμώνω καλά, και πλάθω μπαλάκια
101_0630101_0631
Όταν βράση το νερό, ρίχνω μέσα  τα κεφτεδάκια και αφήνω να ψηθούν για 20 –25 λεπτά.

Ετοιμάζω το αυγολέμονο:
Χτυπάω τα 2 αυγά σε ένα μπολ ,και ρίχνω σταδιακά και τον χυμό λεμονιού.Προσθέτω σιγά-σιγά,με μία κουτάλα  ζωμό από την κατσαρόλα, συνεχίζοντας το χτύπημα,σιγά-σιγά για να μην “κόψη” το αυγό.
Ρίχνω το αυγολέμονο  κυκλικά στην κατσαρόλα ,ανακατεύοντας με την κουτάλα και δεν την σκεπάζω αμέσως διότι υπάρχει κίνδυνος να κόψη…
101_0648
Τα απολαύσαμε ζεστά-ζεστά, με φρέσκο ψωμάκι από τον αρτοπαρασκευαστή, και φρέσκια μυζήθρα!!!!

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

ΨΑΡΟΣΟΥΠΑ

Ήταν προγραμματισμένη η ψαρόσουπα για σήμερα, και επιτέλους έβρεξε και εδώ, οπότε ταίριαξε και με τον καιρό!!!
Τα ψάρια που αγόρασα ήταν μπακαλιάροι και κοκκινόψαρο. Συνήθως βάζω και μικρά ψαράκια που μου δίνει ο ψαράς τα οποία είναι μόνο για γεύση(Δεν τρώγονται, είναι γεμάτα κόκαλά, όμως δίνουν νοστιμιά στη σούπα).  Επίσης προσθέτω και 2-3 γαρίδες στο βράσιμο.
Σήμερα δεν είχα, οπότε έμεινα στον μπακαλιάρο και στο κοκκινόψαρο.

Χρησιμοποιώ πολλά λαχανικά , δηλ

8-9 πατάτες
5 καρότα
8 κολοκύθια
2 κρεμμύδια σε ροδέλες
1/2 ματσάκι σέλινο
2 ντομάτες κομμένες στα 4.

Το πρώτο πού κάνω είναι να καθαρίσω και να κόψω τα λαχανικά.
Βάζω περίπου 1 1/2 λίτρο νερό σε πολύ μεγάλη κατσαρόλα , ρίχνω μέσα τα λαχανικά, βάζω αλάτι και 3/4 κούπας ελαιόλαδο. Αφήνω να βράσουν και να μαλακώσουν, να μη λιώσουν όμως.

Όταν ψηθούν  τα βγάζω με σουρωτή κουτάλα και τα βάζω σε ένα ταψάκι, ΑΦΉΝΟΝΤΑΣ  μέσα στην κατσαρόλα ένα μέρος των λαχανικών (αν θέλουμε την σούπα παχύρρευστη ,αφήνουμε περισσότερα λαχανικά).Ρίχνω στην κατσαρόλα τα καθαρισμένα ψάρια , και αφήνω να βράσουν -μαζί με τα λαχανικά πού άφησα μέσα (περίπου 8-9 λεπτά).
Όταν ψηθούν, τα βγάζω από την κατσαρόλα και τα βάζω σε ένα ταψάκι , τα σκεπάζω να διατηρούνται ζεστά.
Αμέσως μετά, σουρώνω τα λαχανικά που είναι μέσα στην κατσαρόλα, και τα πολτοποιώ (το multi είναι καλή λύση, βάζοντας λίγα λαχανικά κάθε φορά). Βεβαίως προσέχουμε μήπως υπάρχει κανένα κόκκαλο από ψάρι, και το αφαιρούμε.
 Παίρνουμε τα πολτοποιημένα λαχανικά , και τα ρίχνουμε στην κατσαρόλα.

Ανακατεύουμε , και βράζουμε για λίγα λεπτά. Σ΄αυτο το στάδιο η σούπα είναι έτοιμη , αλλά  για πιο πλούσια σούπα, προσθέτω 1/2 φλυτζανάκι ρύζι (όποιος την προτιμά με ρύζι) και αφού  ψηθή (12 λεπτά είναι εντάξει)  κόβω και το αβγολέμονο (Εδώ θυμήθηκα την θεία Λούλα του Δύσπιστου http://stamarstavros.blogspot.com/  και το κόλπο πού κάνει για να μην κόψη το αβγολέμονο   .

Για το αβγολέμονο;:- χτυπάω 2 αυγά και ρίχνω χυμό από 1 λεμόνι
.Αφού έχει ψηθή το ρύζι, και έχω κλείσει το μάτι της κουζίνας, παίρνω  με την  βαθιά κουτάλα μικρές ποσότητες  από την σούπα και την ρίχνω σιγά-σιγά και χτυπώντας συνέχεια, στο μπολ με τα αυγά, . Ενσωματώνω  με τον ίδιο τρόπο, αρκετή ποσότητα σούπας και αυγού, και  το ρίχνω λίγο-λίγο μες την κατσαρόλα., ανακατεύοντας.
Έτοιμη η σούπα μας.
Βάζω σε πιατέλα το ψάρι και τα λαχανικά , ρίχνω μπόλικο λεμόνι και λάδι, και ..Καλή μας όρεξη.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΟΥΖΙΝΑ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΟΥΖΙΝΑ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΙΚΙ!!!!!!

βραβείο απο την ΜΑΡΙΑ-MARI PLATEAU

βραβείο απο την ΜΑΡΙΑ-MARI PLATEAU
Ευχαριστώ Μαράκι!!!!!

ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΥΛΙΚΩΝ-ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΤΑΨΙ