Σάββατο 23 Απριλίου 2011

ΑΡΝΑΚΙ ΦΡΙΚΑΣΕ ΑΥΓΟΛΕΜΟΝΟ

101_0785
Αυτή η συνταγή, έχει  ιδιαίτερη σημασία για μένα… Είναι η τελευταία συνταγή που μου δίδαξε η μητέρα μου…
….
Συνήθιζε να μας φτιάχνει αρνάκι φρικασέ το βράδυ του Μ. Σαββάτου.

Διατηρώντας την παράδοση, φτιάχνω και εγώ το Μ.Σάββατο το αρνάκι φρικασέ της μητέρας μου,  χωρίς να κάνω καμία παρέμβαση στην συνταγή,τιμώντας την Μάνα, την Νοικοκυρά ,την γυναίκα που με φρόντισε και με προστάτευσε και που με τον δικό της τρόπο με έμαθε  πόσο σημαντικό είναι να μαγειρεύεις με αγάπη ακόμα και το πιο φτωχό υλικό!Είμαι ευγνώμων για ότι με δίδαξε!!!

Η συνταγή
1 μπούτι αρνίσιο κομμένο σε μερίδες
λάδι για το σωτάρισμα
λίγο βούτυρο ( 1 1/2 κουταλιά περίπου)
1 ματσάκι φρέσκα κρεμμυδάκια
1/2 ματσάκι άνηθος
3-4 μαρούλια χοντροκομμένα
2 αυγά και 2 λεμόνια μικρά για το αυγολέμονο

Σε φαρδιά κατσαρόλα ψιλοκόβω 2 φρέσκα κρεμμυδάκια και τα σοτάρω με το λάδι και το βούτυρο.
Προσθέτω το αρνάκι , πλυμένο αλατισμένο να σωταριστή απ΄ολες τις πλευρές.
101_0773101_0775
101_0776
Ρίχνω ζεστό νεράκι, περίπου 1 1/2 ποτήρι, να σκεπαστεί το κρέας και αφήνω να ψηθεί ( Αυτό  μπορεί να γίνει και στην χύτρα ταχύτητος, το κρέας σε 25 λεπτά είναι έτοιμο).
101_0778
Όσο ψήνεται το κρέας , πλένω καλά τα μαρούλια  , τα κρεμμυδάκια και τα χοντροκόβω. Τα βάζω σε μια λεκανίτσα, μαζί με τον άνηθο να περιμένουν .
101_0777
Όταν ψηθεί το αρνάκι , το βγάζω σε μια πιατέλα.
Ελέγχω στην κατσαρόλα την ποσότητα του ζωμού , διότι θα χρειαστούμε αρκετό για να ψήσουμε τα μαρούλια. Αν μας φανεί λίγος, προσθέτουμε λίγο νεράκι κι άλλη μια κουταλιά βούτυρο.
Αφήνουμε να πάρει μιά βράση, και ρίχνουμε τα μαρούλια  λίγα λίγα στην κατσαρόλα , και μόλις μαραθούν, τοποθετούμε μέσα και το αρνάκι.
101_0780101_0781
Ψήνουμε για 10-15 λεπτά να μαλακώσει το μαρούλι.
Όταν ψηθεί , ετοιμάζουμε το αυγολέμονο (2 αυγά-2 λεμόνια) και  το ρίχνουμε στην κατσαρόλα , ..Δεν ανακατεύουμε, κουνάμε την κατσαρόλα δεξιά-αριστερά  να απλωθεί το αυγολέμονο.
101_0784
Μας αρέσει το φαγητό να έχει αρκετό ζουμάκι το οποίο τιμάμε με φρέσκο ζεστό ψωμί!
101_0786

4 σχόλια:

Kitchen Stories είπε...

Εξαιρετικά νόστιμο και καλοφτιαγμένο το σημερινό σου πιάτο, Ριρή. Καλοφάγωτο!
Καλή Πασχαλιά

ΕΛΕΝΑ είπε...

Χρόνια Πολλά , Χριστός Ανέστη!!
Ελπίζω να πέρασες πολύ όμορφα!
Πολλά φιλιά!

manousina είπε...

Χρόνια Πολλά να είσαι καλά εσύ και η οικογένειά σου.
Αγαπημένο φαγητό το φρικασέ και εμένα έτσι μου αρέσει με πολύ ζουμάκι για μακροβούτια.
Φιλάκια

συνταγές είπε...

να σας πω την αληθεια το αρνάκι εμένα μου αρέσει στην σούβλα.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΟΥΖΙΝΑ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΟΥΖΙΝΑ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΙΚΙ!!!!!!

βραβείο απο την ΜΑΡΙΑ-MARI PLATEAU

βραβείο απο την ΜΑΡΙΑ-MARI PLATEAU
Ευχαριστώ Μαράκι!!!!!

ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΥΛΙΚΩΝ-ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΤΑΨΙ