Σάββατο 1 Ιανουαρίου 2011

ΡIΖΟΤΟ ΜΕ ΓΑΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΣΑΜΠΑΝΙΑ

101_1124
2011!!!!!ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΟΛΛΑ!!!!
Καλά περάσαμε, καλά φάγαμε, μερικοί χορέψαμε κιόλας,.  Τον αποχαιρετήσαμε τον Παλιό τον Χρόνο, και σήμερα  ζαλισμένοι ακόμα από το χθεσυνοβράδυνο ξενύχτι (μερικοί σαν εμένα πτώμα  από την κούραση)
ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον και ευχόμαστε αυτός ο χρόνος να μας φέρει ότι δεν μπόρεσε ο προηγούμενος!!Εγώ ένα έχω να πω ,και κλείνω με τις ευχές για φέτος….ΜΗΝ παραιτηθείτε ,ότι και να γίνει!!!ψηλά το κεφάλι ,και προχωράμε!!!!!!!!!
Και  για σήμερα, παρόλο τον πονοκέφαλο που έχω, εγώ συνεχίζω τα γαστρονομικά μου ταξίδια με την ωραία αυτή συνταγή, …γιατί λυπήθηκα να πετάξω  την σαμπάνια που περίσσεψε από χθες!!!χαχαχα!!!
Στο ριζότο-με λίγη έπαρση το λέω και να με συγχωρήσετε_ έχω πάρει master! Και αυτό γιατί επεδίωκα πάντα να πετύχω την γεύση που είχα γευτεί σε ένα πολύ καλό εστιατόριο κάποτε. Πειραματίστηκα πολύ, δοκίμασα διάφορα, και τελικά  ριζότο καλό έμαθα να φτιάχνω  από τον Β.Δρίσκα,όταν πριν μερικά χρόνια παρακολούθησα μια παρουσίαση του βήμα-βήμα ,στην παρασκευή για ριζότο!!!
Για μένα υπάρχουν 2 κανόνες στο ριζότο
1. Δεν απομακρυνόμαστε από την κατσαρόλα  όση ώρα ψήνουμε το ριζότο.Είμαστε από πάνω, και προσθέτουμε τον ζωμό σιγά-σιγά ,συμπληρώνοντας μόλις απορροφηθεί η ποσότητα που βάζουμε.
2. Το ριζότο σερβίρεται ΑΜΕΣΩΣ  μόλις ψηθεί!!!!!
Υλικά
400 γρ ρύζι ARBORIO ( 100 ΓΡ ρύζι ανά άτομο)
1 κρεμμύδι ξερό ψιλοκομμένο
μισή σκελίδα σκόρδο
1 ποτήρι σαμπάνια ή καλής ποιότητος λευκό κρασί (κρατάμε λίγη ποσότητα και για τις γαρίδες)
4-5 φλιτζάνια ζωμό κότας ή κρέατος
16 μεγάλες γαρίδες
4 κουταλιές βούτυρο για το τέλος και 2-3 στην αρχή για σοτάρισμα
ψιλοκομμένος μαϊντανός
αλάτι –φρεσκοτριμένο πιπέρι
Βάζουμε στην κατσαρόλα 3 κουταλιές βούτυρο(όχι μαργαρίνη) μαζί με το κρεμμύδι και το σκόρδο να σοταριστούν.
Ρίχνω αμέσως και το ρύζι και ανακατεύω να σοταριστή το ρύζι συνέχεια για 4 περίπου λεπτά!
101_1112
Σβήνουμε με την σαμπάνια, ανακατεύουμε για λίγο να εξατμιστεί το αλκοόλ, χαμηλώνουμε την θερμοκρασία(στην δική μου κουζίνα με μέγιστη το 12, κατεβάζω στο 7)  και προσθέτουμε  με την κουτάλα σούπας  ζωμό,να καλυφτεί το ρύζι,και είμαστε από πάνω, προσέχοντας μόλις απορροφηθεί ο ζωμός που βάλαμε, να προσθέσουμε άλλη μια κουτάλα ζωμού.. Ψήνεται στα 18-20 λεπτά. Στο τέλος ,δοκιμάζουμε πόσο αλάτι χρειάζεται(διότι ο ζωμός είναι  ήδη αλμυρός και δεν μπορούμε αλατίσουμε  εξαρχής),και αλατίζουμε ανάλογα με την γεύση μας.
101_1113101_1121
Όταν ψηθεί, αποσύρουμε από την φωτιά, ρίχνουμε το βούτυρο (1 κουταλιά ανά άτομο) και φρεσκοτριμενο πιπέρι, κι ανακατεύουμε καλά. Στην σημερινή συνταγή λόγω γαρίδας, δεν έχω προσθέσει παρμεζάνα. Αν όμως  σερβίρω το ριζότο με άλλα υλικά, σε αυτό το στάδιο προσθέτω και τριμμένη παρμεζάνα (και μετά το αλάτι)!!!!
Για τις γαρίδες
Πλένω τις γαρίδες και τις βράζω για 1-2 λεπτά (ολόκληρες)Στραγγίζω.
101_1110
Σε ένα μεγάλο αντικολητικό τηγάνι, ρίχνω λίγο κρεμμυδάκι τριμ’ενο με λίγο βούτυρο, να μαλακώσει λίγο το κρεμμύδι. Ρίχνω μέσα τις γαρίδες να σοταριστούν ελαφρά (για 2-3 λεπτά, ίσα-ίσα να αλλάξουν χρώμα ,διότι αν τις ψήσουμε πολύ θα σκληρύνουν),ρίχνω πιπέρι και σβήνω με την σαμπάνια που έχω κρατήσει από πριν.
101_1117
TIP. όσο σοτάρονται οι γαρίδες , πιέζω με ένα κουτάλι τα κεφάλια τους, το ζουμάκι που βγαίνει είναι το μυστικό για να γίνει νόστιμη η σαλτσούλα που φτιάχνουμε.
Βγάζουμε τις γαρίδες σε  μία πιατέλα ,και δένουμε την σάλτσα σαμπάνιας που έχουμε στο τηγάνι μας με  μια κουταλιά βούτυρο ανακατεύοντας  να λιώσει το βουτυράκι και να γίνει λίγο παχύρρευστη η σάλτσα μας.
Σερβίρισμα.
Βάζουμε στο πιάτο μας ένα στρογγυλό τσέρκι ,και γεμίζουμε με το ριζότο.
101_1122
Από πάνω ,τοποθετούμε 4 γαρίδες ανά άτομο, και σκορπάμε λίγη από την σάλτσα στο  πιάτο μας!
Ρίχνουμε και λίγο ψιλοκομμένο μαϊντανό να '' στολίσουμε'' το πιάτο ..
101_1126
Σερβίρουμε αμέσως !!! Καλή μας ‘όρεξη!

10 σχόλια:

Lila Xagorari είπε...

Kαλή χρονιά με ένα εκπληκτικό ρυζότο! Ωραίο ποδαρικό!

manousina είπε...

Πολύ ωραίο , αλλά βάλε παραπάνω από 100 γραμμάρια ρύζι για μένα..... Καλή χρονιά να έχουμε

ιρινι είπε...

Λίλα, Καλή Χρονιά και σε σένα Λιλάκι!!!!

ιρινι είπε...

manousina, πάντα βάζω μια μερίδα παραπάνω,(εμεις 3 ειμαστε) -μήπως και ερθει κανείς -οπότε εχω να σε φιλέψω!!!Καλή Χρονιά!!!

Kitchen Stories είπε...

Εξαιρετικό το σημερινό σου πιάτο. Πολύ μου αρέσει!
Μου αρέσει και το νέο λουκ του μπλογκ, με αυτά τα γλυκά χρώματα!

Να έχεις μια χρονιά, όπως εσύ θες να είναι!
Φιλιά σου Πολλά Ριρή.

ιρινι είπε...

kitchen stories,
Ειδες πόσο γρήγορα ξεστόλισα το σπίτι μου????Ετσι κάνω και στο πραγματικό μου σπίτι, επαναφέρω την ...τάξη αμεσα!!
Σε ευχαριστω για τιε ευχές σου καλή μου Ζαμβία!!!!Χρονια μας Πολλά!!!!

ria είπε...

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΦΙΛΕΝΑΔΑ!!!
ΕΥΧΟΜΑΙ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ!!
ΕΦΤΙΑΞΑ ΡΙΡΗ ΜΟΥ
ΤΑ ΜΠΙΣΚΟΤΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕς ΔΩΣΕΙ
ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ
ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ...
.ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!!!!

ιρινι είπε...

ria,
Χρόνια Πολλά,σε σένα καλή μου φιλενάδα απο την αγαπημένη μας Ξάνθη!!!!Ελπίζω να περάσατε καλά,ευχομαι τα καλύτερα για την νέα χρονιά!!
Χαίρομαι που σου άρεσαν τα shortbread,θεωρώ και εγώ οτι ειναι πολύ καλά!!
Φιλάκια!!!

Asteri (Maria) είπε...

Τέλειο το ριζότο σου!!!!!
Καλή χρονιά να έχουμε!!!!!

Unknown είπε...

απλά τέλεια αυτή η συνταγή. η συνταγές με γαρίδες
είναι από τις αγαπημένες μου

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΟΥΖΙΝΑ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΟΥΖΙΝΑ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΙΚΙ!!!!!!

βραβείο απο την ΜΑΡΙΑ-MARI PLATEAU

βραβείο απο την ΜΑΡΙΑ-MARI PLATEAU
Ευχαριστώ Μαράκι!!!!!

ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΥΛΙΚΩΝ-ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΤΑΨΙ